Kūrybinė-patyriminė stovykla mokytojams

3 dienos – su vasaros skoniu ir mintimis apie mokyklą

Rugpjūčio pabaigoje Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos mokytojai Žemaitijos nacionaliniame parke esančioje sodyboje dalyvavo kūrybinėje-patyriminėje stovykloje, kur turėjo galimybę patirti atradimų ir bendravimo džiaugsmus, glėbiais semtis idėjų, išbandyti naujus ugdymo metodus. Mokymų vadovė Inga Norkūnienė akcentavo teigiamą mokytojo pavyzdį – tik kūrybingas mokytojas gali atskleisti kūrybines vaikų galias. Šios minties gija vijosi visoje mokymų veikloje, be abejo, vijosi ir į ateitį, kiekvienam mokytojui galvojant, kaip per artėjančius mokslo metus dirbti kūrybiškai, kaip ugdytis savo ir ugdyti mokinių kūrybiškumą.

Kasdien uždegdavo įkvepiantis I. Norkūnienės entuziazmas ir kūrybiškumas: išbandyti dar niekada neatrasti kūrybingumo įrankiai, akcentuota, kaip juos galima taikyti pamokose, kolegoms vesta kūrybiška pamoka, mokytasi debatuoti, atlikti įvairias užduotis komandose. Paskutinę – patirčių – dieną atliktos praktinės kūrybinės užduotys. Kiekvienos dienos pabaigoje mokymų dalyviai savo mintis išsakydavo refleksijose: būtent čia rastas atsakymas į klausimą, kas padeda mokytojui išlikti kūrybingam. Pasirodo, pirmiausia – smalsumas, noras mokytis, kasdien patirti ir išmokti naujų dalykų. Ne mažiau svarbu yra mėgautis gyvenimu, rasti laiko realizuoti savo pomėgius, klausytis mėgstamos muzikos, domėtis savo vidiniu pasauliu, žiūrėti filmus apie kūrybiškus žmones, skaityti knygas ar tiesiog pasidžiaugti paprastais kasdieniais dalykais. Tokiais dalykais džiaugtasi ir stovyklos metu: maudytasi, dainuota, kalbėta su kolegomis apie vasarą ir gyvenimą, gėrėtasi saulėlydžiais, važinėta dviračiais.

Mokymų metu užgimusi mintis suburti mokytojus bendrai kūrybinei veiklai, vykstančiai ne mokyklos erdvėse jau įgijo realią prasmę: kelių klasių mokiniai dalyvaus mokytojų organizuojamame ilgalaikiame patyriminiame projekte „Mažosios Lietuvos spalvos“. Numatyta, kad mokiniams pamokos vyks parodų salėse, muziejuose, bibliotekose, gamtoje. Direktorės Rasos Mašurinienės nuomone, tai labai sveikintina ir naudinga: „veiklos kitose erdvėse turi reikšmės mokinių rezultatams, nes jie geriau supranta nagrinėtą medžiagą, būna labiau motyvuoti, praktiškai pamato ir neretai išbando, tai, kas klasėje neįmanoma“. Patyrimu grįstas mokymasis – vienas svarbiausių ugdymo aspektų, tikėtina, žadins ir mokinių norą tyrinėti, atrasti, plės akiratį ir stiprins bendravimo su mokytoju ryšį.

Pasimėgavę paskutinių vasaros dienų skoniu, mokytojai pripažino, kad liko įkvėpti kūrybiškai vejamų lektorės minčių, iš naujo atrado prasmę kurdami kolegiškus santykius, pajuto vienas kito palaikymą prieš didžiąją pradžią. Tada ir pradžia tapo sklandesnė, šventiškesnė, džiugesnė.

Stovykla mokytojams organizuota įgyvendinant Veiklos tobulinimo programos uždavinį.

Orinta Adomavičiūtė direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas